ginekomastia

Operacje piersi

Przerost gruczołu piersiowego u mężczyzn – leczenie ginekomastii w Warszawie

Problem ginekomastii, czyli rozrostu tkanki w obrębie piersi i brodawek sutkowych u mężczyzn, staje się coraz powszechniejszym problemem. Ginekomastia może się pojawić w każdym wieku i mieć różne nasilenie, od niewielkiego powiększenia brodawek i/lub piersi, po duże zmiany, które wywołują u mężczyzny poczucie wstydu. Przerośnięcie gruczołu piersiowego to nie tylko problem estetyczny, ale także medyczny będący objawem choroby, także nowotworu. Dlatego, jeśli zauważysz u siebie powiększoną jedną lub obie piersi nie zwlekaj z wizytą u lekarza. Na szczęście w większości przypadków ginekomastia nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, a co więcej, można ją z powodzeniem leczyć, także w Klinice Krajewski – leczenie ginekomastii w Warszawie.

Zapraszamy do naszej kliniki na konsultację lekarską, aby dowiedzieć się czy zmiany, które zauważyłeś w obrębie klatki piersiowej to ginekomastia oraz jakie są możliwości leczenia choroby.

Co to jest ginekomastia u mężczyzn?

Ginekomastia to łagodny rozrost gruczołu sutkowego u mężczyzn. Rozrost może dotyczyć jednej lub obu piersi i objawia się jako wyraźnie powiększone piersi lub jedynie brodawki sutkowe. Niekiedy występuje ból i tkliwość powiększonych gruczołów. Ze względu na przyczynę przerostu gruczołu sutkowego wyróżnia się ginekomastię fizjologiczną, patologiczną oraz idiopatyczną, gdy nie można ustalić przyczyny schorzenia.

Jakie są przyczyny ginekomastii?

Nie ma to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Aby poznać przyczynę przerostu gruczołu sutkowego u mężczyzn konieczne jest wykonanie badań obrazowych i laboratoryjnych. Najczęstszą przyczyną ginekomastii jest zaburzona gospodarka hormonalna, zwykle związana z nieprawidłowym stężeniem androgenów i estrogenów lub niedoczynnością przysadki mózgowej, tarczycy czy nadnerczy. Ginekomastia u młodych mężczyzn nierzadko jest spowodowana przyjmowaniem steroidów anabolicznych dla zwiększenia masy mięśniowej. Ten rodzaj ginekomastii określa się jako fizjologiczny i najczęściej ustępuje samoistnie po uregulowaniu gospodarki hormonalnej w organizmie.

Inną przyczyną jest przyjmowanie na stałe niektórych leków np. na niepłodność, nadciśnienie, raka prostaty, gruźlicę płuc, reumatoidalne zapalenie stawów, wrzody żołądka czy przewlekłe dolegliwości gastryczne. W rzadkich przypadkach ginekomastia u mężczyzn jest spowodowana niektórymi produktami spożywczymi lub zagrażającą życiu chorobą nowotworową.

Niekiedy powiększenie piersi u mężczyzn nie ma podłoża chorobowego, lecz wynika z nagromadzenia tkanki tłuszczowej w obrębie piersi. Taka postać ginekomastii dotyka zwykle osoby otyłe. Mówimy wówczas o pseudoginekomastii lub lipomastii.

Jeśli zauważyłeś, że tkanka w obrębie piersi i sutków powiększyła się to nie zwlekaj z wizytą u lekarza. W klinice medycyny estetycznej Krajewski w Warszawie specjaliści chirurdzy udzielają konsultacji m.in. na temat jak wyleczyć ginekomastię u mężczyzn.

W Klinice Krajewski pierwszym etapem leczenia ginekomastii jest konsultacja lekarska, aby ustalić przyczynę i ocenić stopień zaawansowania przerostu tkanki w obrębie klatki piersiowej. Następnie, lekarz proponuje pacjentowi metodę leczenia, która przyniesie najlepszy efekt w jego przypadku.

W naszej klinice pacjenci mogą usunąć ginekomastię poddając się:

• Liposukcji, który polega na usunięciu nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolicy klatki piersiowej.
  • Zabiegowi chirurgicznemu, który polega na wycięciu tkanki gruczołu piersiowego.
  • Zabiegowi, który łączy w sobie dwie powyższe metody, czyli usuwa gruczoł piersiowy i odsysa nadmierny tłuszcz.

Jeśli zastanawiasz się co jest przyczyną powiększenia się sutków i/lub obszaru piersiowego w Twoim przypadku i jak można temu zaradzić, zapraszamy do naszej kliniki na konsultację lekarską – leczenie ginekomastii w Warszawie.

Zabieg liposukcji, szczególnie liposukcji laserowej jest małoinwazyjną metodą skutecznego leczenia ginekomastii. Liposukcję proponujemy panom, u których dominuje przerost tkanki tłuszczowej w okolicach piersi. Zabieg jest bezpieczny, wykonywany w znieczuleniu miejscowym i przynosi rewelacyjne efekty w postaci naturalnej i atrakcyjnej klatki piersiowej. Pacjent tego samego dnia może wrócić do domu.

W Klinice Krajewski zabieg liposukcji przeprowadza doświadczony chirurg, który kontroluje stan zdrowia pacjenta także w okresie rekonwalescencji. Liposukcję wykonuje się w następujący sposób:

1. Podanie znieczulenia miejscowego.
    2. Nacięcie skóry w okolicy brodawki i wprowadzenie kaniuli ze światłowodem laserowym.
    3. Rozbicie, a następnie odessanie tłuszczu z okolicy piersiowej.
    4. Zaszycie nacięć i nałożenie ubrania uciskowego, które zmniejszy obrzęk i przyśpieszy obkurczanie się skóry w okolicach piersi.

Ponieważ zależy nam, aby nasi pacjenci jak najszybciej wracali do pełni sił, a likwidacja ginekomastii była dla nich jak najmniej uciążliwa, oferujemy w naszej klinice w Warszawie leczenie ginekomastii za pomocą liposukcji laserowej. Zabieg ten, zwany także lipolizą laserową, przeprowadza się również w znieczuleniu miejscowym, a nadmiar tkanki tłuszczowej topi się pod wpływem światła laserowego. Po liposukcji laserowej pacjent szybko wraca do pełni zdrowia.

Co ważne, w trakcie lipolizy laserowej skóra na obszarze zabiegowym zostaje zastymulowana do obkurczenia, zwiększa się także jej napięcie i jędrność. Taki lifting skóry pozytywnie wpływa na wygląd klatki piersiowej po zabiegu. Dlatego liposukcję laserową z powodzeniem stosujemy u większości pacjentów z ginekomastią o podłożu tłuszczowym (tzw. lipomastia).

W przypadku, gdy ginekomastia jest spowodowana przerostem tkanki gruczołowej na przykład w wyniku zmian hormonalnych w organizmie, wówczas proponujemy zabieg chirurgiczny, czasem łączony z liposukcją laserową. Wycięcie gruczołu piersiowego wykonuje się za pomocą cięcia około otoczkowego, a zabieg przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym. Po usunięciu gruczołu piersiowego metodą chirurgiczną pacjent pozostaje w klinice na noc pod opieką lekarską. Fragment wyciętego gruczołu zostaje następnie przesłany do badania histopatologicznego, aby wykluczyć nowotwór.

Po zabiegu liposukcji oraz resekcji chirurgicznej gruczołu piersiowego nasi pacjenci otrzymują szczegółowe zalecenia dotyczące dbania o okolicę zabiegową. Jednym z najważniejszych jest noszenie specjalnego pasa uciskającego przez okres około miesiąca. Okres rekonwalescencji różni się w zależności od metody usunięcia ginekomastii. Najszybciej pacjent powraca do pełni sił po liposukcji laserowej SlimLipo. Jednak większość pacjentów, niezależnie od typu zabiegu, wraca do normalnego funkcjonowania po 10-14 dniach od zabiegu. Aktywność sportową można podjąć dopiero po 3 miesiącach od zabiegu.

Przez cały okres rekonwalescencji panowie są pod troskliwą opieką personelu medycznego Kliniki Krajewski. Mogą się zgłosić do nas w każdej chwili, jeśli zaobserwują niepokojące objawy lub mają wątpliwości co do przebiegu rekonwalescencji.

Naturalny i atrakcyjny wygląd torsu to efekt, jakiego spodziewają się panowie decydujący się na zabieg usunięcia ginekomastii w naszej klinice w Warszawie. Pozytywny rezultat zabiegu jest widoczny od razu, a gojenie się nacięć i znikanie obrzęków nie trwa długo. Jednak na pełne efekty likwidacji przerostu gruczołu piersiowego panowie muszą poczekać około 4 miesiące. Wówczas mogą już z dumą prezentować tors, bez śladów kłopotliwych piersi.

Niektórzy pacjenci martwią się, że zabieg usunięcia ginekomastii pozostawi widoczne blizny po nacięciach. Niepotrzebnie. Nacięcia są niewielkie, a z czasem, jeśli blizny są odpowiednio pielęgnowane, stają się niemal niewidoczne. Klatka piersiowa po zabiegu ginekomastii jest gładka i wygląda naturalnie.

Pozytywne efekty leczenia ginekomastii są zwykle długotrwałe, jeśli nie wystąpi duży przyrost masy ciała lub czynnik chorobowy. Dlatego ważne, aby przed poddaniem się zabiegowi likwidacji przerośniętego gruczołu ustalić przyczynę problemu i ją wyeliminować. Zapobiegnie to nawrotowi ginekomastii.

Większość mężczyzn może poddać się zabiegowi likwidacji ginekomastii bez ryzyka o swoje zdrowie czy życie. Jednak zwykle nie przeprowadza się zabiegu u pacjentów:

• Znacząco otyłych,
  • Cierpiących na choroby układu sercowo-naczyniowego, nowotwory, choroby autoimmunologiczne czy cukrzycę,
  • Przyjmujących leki rozrzedzające krew.

Umów się na konsultację lekarską w naszej klinice, a dowiesz się czy możesz bezpiecznie poddać się zabiegowi usunięcia ginekomastii. Konsultacja rozwieje Twoje wątpliwości, a także pozwoli dobrać odpowiednią metodę do Twojego problemu.

Na pewno warto, jeśli powiększone gruczoły piersiowe powodują u Ciebie kompleksy i frustrację lub martwisz się, że mogą być oznaką poważnej choroby. Przede wszystkim powinieneś udać się do lekarza, który określi przyczynę ginekomastii. W zależności bowiem od przyczyny będziemy mogli Ci zaproponować mniej lub bardziej inwazyjne metody usunięcia kłopotliwych piersi.  Pamiętaj, że nawet w przypadku lipomastii warto usunąć nagromadzony tłuszcz w obrębie klatki piersiowej, aby zminimalizować ryzyko rozwoju nowotworu. Likwidacja ginekomastii laserem to mało inwazyjny zabieg, który szybko przywróci naturalny wygląd Twojego torsu.

W Klinice Krajewski w Warszawie zapewniamy najwyższy komfort i bezpieczeństwo naszym pacjentom. Dlatego poddając się zabiegowi usunięcia ginekomastii w naszej klinice masz pewność, że trafiasz w ręce wysokiej klasy profesjonalistów w zakresie chirurgii estetycznej i możesz się spodziewać jak najlepszych efektów zabiegu.

Umów się na konsultację już dziś!

Warszawa - Mokotów

ul. Bukowińska 22a,02-703 Warszawa