Leczenie Trądziku

Nowoczesne leczenie trądziku i trądziku różowatego, opiera się o klasyczne leczenie dermatologiczne oraz zabiegi laserowe. Podstawą leczenia dermatologicznego jest stosowanie preparatów zewnętrznych i farmakologia doustna. Celem zabiegów laserowych jest usunięcie objawów trądziku to jest zaskórniki, łojotok, stany zapalne, przebarwienia i blizny oraz naprawa przyczyny poprzez inwolucję funkcjonowania gruczołów łojowych. Ogólnie rzecz ujmując naprawa skóry. Ogromną korzyścią prozdrowotną zabiegów jest maksymalne zredukowanie leczenia farmakologicznego a tym samym ich ogólnych działań nieporządanych na organizm pacjenta. Niejednokrotnie jeden dobrze dobrany zabieg jest wystarczający dla całego postępowania leczniczego.

Laserowe leczenie trądziku jest nowoczesną wszechstronną metodą leczenia tego powszechnie występującego problemu estetycznego. Istnieją różnorodne technologie laserowe stosowane w jego leczeniu. Nie ma jednej uniwersalnej metody, dlatego w naszej klinice oferujemy wiele rozwiązań, uwzględniających zaawansowanie problemu i indywidualne preferencje i możliwości  pacjentów.

Trądzik jest niezakaźną chorobą skóry. Występuje u około 85 % społeczeństwa. Choć trądzik kojarzy się głównie z okresem dojrzewania, to wiele osób zmaga się z nim również w dorosłym życiu. To przewlekła choroba skóry, w której występuje łojotok, pojawiają się zaskórniki, zmiany grudkowo-krostkowe, a nawet cysty ropne. Najczęściej trądzik występuje na twarzy, ramionach i plecach. Pamiętajmy, że zlekceważony i nieleczony może doprowadzić do powstania trwałych zmian, takich jak przebarwienia oraz blizny. U części pacjentów spotyka się dodatkowo zmiany grzybicze, oraz towarzyszący nasilony rumień. Na podłożu zmian rumieniowych po latach zaniedbań dochodzi do rozwinięcia objawów trądziku różowatego. W przypadku towarzyszących objawów drożdżakowych (grzybiczych), trądzik współistnieje z łojotokowym zapaleniem skóry.

Istotą dobrego leczenia trądziku zalecaną przez dermatologa jest szybkie zredukowanie wszelkich zmian zapalnych, naprawa funkcjonowania gruczołów łojowych oraz całej struktury skóry. W przypadku trądziku różowatego niezbędne jest usunięcie rumienia. Ze względu na znaczne ryzyko powstawania zeszpecających trwałych blizn i to niezależnie od nasilenia zmian zapalnych, leczenie powinno być intensywne, uwzględniające wszystkie przyczyny i współistniejące defekty skóry.  Nadzieję dla osób zmagających się z przewlekłą formą trądziku niesie laseroterapia.

Urządzenia laserowe emitują wiązki światła o określonej długości, które są selektywnie absorbowane przez odpowiednią cząstkę  struktury skóry. Podczas usuwania problemów naczyniowych chromoforem dla wiązki jest hemoglobina. Przy zabiegach laserowych, które naprawiają struktury skóry, celem jest woda, dzięki czemu wiązka laserowa w zależności od długości jest w stanie penetrować na odpowiedniej głębokości. Natomiast w przypadku fotoodmładzania poprzez absorbowanie światła przez odpowiednie struktury dochodzi do „naprawienia” uszkodzeń spowodowanych wewnątrzpochodnym oraz zewnątrzpochodnym starzeniem się skóry. Dzięki temu  technologie laserowe są niezwykle skuteczne w terapii trądziku.

Leczenie trądziku

Problemy ze zmianami skórnymi są często przyczyną poważnych kompleksów i obniżenia pewności siebie. Często samodzielne próby zwalczania problemu paradoksalnie przyczyniają się do jego pogłębienia. Zaskórników i pryszczy nie wolno wyciskać, ponieważ może to przyczynić się do rozwoju zakażenia oraz do powstania szpecących blizn. Tylko leczenie pod kontrolą lekarza dermatologa może przynieść pozytywne rezultaty. Nie warto więc zwlekać z wizytą, ponieważ cały proces wymaga czasu.  Lekarz dermatolog pomoże także w doborze odpowiednich kosmetyków do codziennej pielęgnacji. W dzisiejszych czasach odpowiednio dobrane zabiegi laserowe przynoszą spektakularne efekty z dbałością o zdrowie skóry, znacząco skracają okres leczenia i dyskomfort z tym związany.

Czynniki prowadzące do powstawania trądziku:

• przerost gruczołów łojowych,
  • rogowacenie ujść gruczołów łojowych,
  • wahania hormonalne (zwiększona reaktywność gruczołów łojowych na nadmiar androgenów),
  • namnażanie bakterii.
  • nieodpowiednia dieta

Lekarze dermatolodzy rozróżniają odmiany kliniczne trądziku pospolitego w zależności od charakteru przeważających na skórze zmian. Są to odmiany takie, jak m.in.: zaskórnikowa, grudkowo-krostkowa, bliznowcowa, ropowicza.

Szczegółowe informacje i konsultacje czekają w Klinikach Dermatologii  Krajewski

WSKAZANIA:

• teleangiektazje,
  • każda postać trądziku,
  • rumień,
  • rumieniec policzków,
  • zaburzenia pigmentacji skóry,
  • rozszerzone pory,
  • trwała redukcja owłosienia na twarzy i ciele.

PRZECIWWSKAZANIA:

• ciąża,
  • intensywna opalenizna,
  • stosowanie samoopalaczy lub kremów z retinolem,
  • przyjmowanie pochodnych witaminy A,
  • zażywanie aspiryny lub leków i ziół fotouczulających,
  • bielactwo,
  • infekcje bakteryjne i wirusowe skóry,
  • skłonności do bliznowacenia,
  • nowotwory.

Zapisz się na wizytę już dziś!