leczenie tradziku

Dieta wspomagająca leczenie trądziku

Leczenie trądziku wymaga stosowania odpowiedniej diety. Zawarte w pokarmie witaminy, związki mineralne i inne wartości odżywcze od wewnątrz wspierają bowiem działanie kosmetyków oraz leków stosowanych w przypadku tego rodzaju zmian skórnych.

Żywność wspomagająca leczenie trądziku

Sprzymierzeńcem w zwalczaniu trądziku są przede wszystkim witaminy i związki mineralne. Ich wartościowym źródłem są oczywiście warzywa i owoce. Zapewne warto wzbogacić swoją dietę szczególnie o produkty zawierające dużą dawkę witaminy C, witamin z grupy B, E, A oraz cynku, selenu czy siarki.

Witamina C pozwala walczyć z wolnymi rodnikami występującymi w organizmie, a co za tym idzie, dbać o prawidłową kondycję skóry. Witaminy z grupy B pomagają w łagodzeniu zmian pojawiających się na twarzy (B5), blokują łojotok (B2) oraz poprawiają ukrwienie skóry (B3). Można je znaleźć w jajach, drożdżach oraz orzechach. Należy pamiętać, by nie przekraczać zalecanej dziennej dawki spożycia witamin z tej grupy, ponieważ ich nadmiar może skutkować nasileniem zmian trądzikowych. Z kolei witamina E, podobnie jak C, wyłapuje z organizmu wolne rodniki. Pozwala odpowiednio nawilżyć skórę, reguluje skład łoju oraz przyśpiesza gojenie się blizn potrądzikowych. Jej głównym źródłem jest oliwa, migdały oraz nasiona słonecznika. Natomiast witamina A przyspiesza regenerację skóry – uelastycznia ją i stymuluje proces jej złuszczania. Znajduje się w takich produktach jak podroby, tran, dynia czy morele.

Związki mineralne poprzez udział w złuszczaniu naskórka, zapobiegają powstawaniu wyprysków, regenerują skórę i oczyszczają pory. Cynk znajduje się w wątróbce, rybach i owocach morza, selen w orzechach brazylijskich, skorupiakach bądź soi, a siarka w warzywach liściastych oraz rybach. Natomiast cyna w nabiale, mięsie i jajach.

Zasady żywienia pomocne w leczeniu trądziku

Poza spożywaniem produktów bogatych w witaminy i związki mineralne przy trądziku należy zwrócić uwagę również na dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości błonnika. Jego głównym źródłem jest ciemny makaron, ryż, kasza, pieczywo razowe, płatki owsiane, nasiona oraz warzywa i owoce. Przy odpowiednim nawodnieniu organizmu pomaga on oczyścić organizm z toksyn i zalegających w nim złogów pokarmowych. Leczenie trądziku zapewne będzie bardziej skuteczne, gdy zrezygnujemy z żywności mocno przetworzonej oraz dań typu instant, zawierających sztuczne barwniki, aromaty, konserwanty i emulgatory. Ponadto najlepiej skupić się na przyrządzaniu łagodnych posiłków gotowanych i pieczonych oraz zamienić sól i ostre przyprawy na zioła.

Odpowiednia dieta pozwala szybciej uporać się z problemem występowania trądziku. Najważniejszą zasadą jest w tym przypadku spożywanie produktów nieprzetworzonych i lekkostrawnych, które pozwalają oczyścić organizm z toksyn. Również unikanie tłuszczu, cukru i soli pozytywne wpłynie na efekty osiągane przy leczeniu trądziku.

Zapisz się na wizytę już dziś!

Call Now Button