Kontakt Warszawa

Regulamin

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
KLINIKA KRAJEWSKI SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Warszawie

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) został przyjęty na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2021 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 991) W sprawach w nim nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustaw wskazanych w ust. 3 poniżej wraz z aktami wykonawczymi, a także Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z dnia 6 listopada 2008 r. (tj. Dz.U. z 2022, poz. 1876) oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.

2. Podmiotem leczniczym jest KLINIKA KRAJEWSKI SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok. U2, 00-414 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000635919, NIP: 5213746683, REGON: 365366681 (dalej: „Klinika Krajewski” lub „Podmiot leczniczy”).

3. Podstawą prawną działania Podmiotu leczniczego jako podmiotu wykonującego działalność leczniczą są:

1) Obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności:
a) Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 991);
b) Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarz dentysty (tj. Dz.U. 2022 poz. 1731);
c) Ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty (tj. Dz.U. 2022 poz. 168).
2) Wpis Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą nr księgi rejestrowej: 000000236282, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki, data wpisu do rejestru: 29 stycznia 2021 r.;
3) Umowa spółki z dnia 6 września 2016 r. z późniejszymi zmianami;
4) Niniejszy Regulamin.

4. Niniejszy Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez KLINIKĘ KRAJEWSKI SPÓŁKA JAWNA a w szczególności:

a) cele i zadania podmiotu;
b) strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa podmiotu,
c) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych,
d) miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych,
e) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu,
f) organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu,
g) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa podmiotu,
h) zasady udostępniania dokumentacji medycznej oraz wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
i) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą,
j) przepisy porządkowe,
k) tryb składania skarg i wniosków,
l) informacje na temat przetwarzania danych osobowych w podmiocie leczniczym,
m) postanowienia końcowe.

§ 2. Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie określenia oznaczają:

1) Ambulatoryjne świadczenia zdrowotne – świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej, w tym świadczenia, udzielane w warunkach szpitala leczenia jednego dnia świadczone w odpowiednio urządzonym, stałym pomieszczeniu;
2) Dokumentacja medyczna – dokumentacja medyczna w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz.U. z 2022, poz. 1876);
3) Kierownik – Zarząd Kliniki Krajewski,
4) Personel – osoby, która świadczą pracę w Klinice Krajewski na podstawie zawartej z Kliniką umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, a także umowy o wolontariat, jak również praktykanci odbywający praktyki lub staże zawodowe, z wyłączeniem Dyrekcji Kliniki
5) Recepcja – punkt obsługi Pacjentów korzystających z usług Kliniki Krajewski;
6) Regulamin – Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego Klinika Krajewski;
7) RODO- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
8) Rozporządzenie – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 sierpnia 2009 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu rehabilitacji leczniczej (Dz. U. Nr 140, poz. 1145, z późn. zm.);
9) Spółka – Klinika Krajewski;
10) Ustawa – Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 991);

§ 3. Cele i zadania podmiotu leczniczego

1. Celem działania Kliniki Krajewski jako Podmiotu leczniczego jest przede wszystkim udzielanie kompleksowych i specjalistycznych świadczeń zdrowotnych przez wykwalifikowaną kadrę medyczną, a w szczególności świadczeń z zakresu dermatologii i wenerologii, chirurgii ogólnej, dermatologii i wenerologii, chirurgii plastycznej, położnictwa i ginekologii, chirurgii naczyniowej. jak również promocja zdrowia, propagowanie zachowań prozdrowotnych oraz organizowanie i prowadzenie szkoleń dla lekarzy w zakresie udzielanych świadczeń opieki zdrowotnej.
2. Podmiot leczniczy zapewnia wykonywanie powyższych świadczeń opieki zdrowotnej przez wykwalifikowaną kadrę medyczną oraz wyszkolony personel pomocniczy.

3. Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:

a) zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych,
b) sumienne wykonywanie obowiązków wynikających ze statusu podmiotu służby zdrowia, stałe i systematyczne podwyższanie wiedzy i umiejętności zawodowych, przestrzeganie etyki zawodowej,
c) zapewnienie nowoczesnych, efektywnych i uznanych metod leczniczych,
d) stosowanie wysokiej jakości sprzętu medycznego, będącego pod stałym nadzorem technicznym i spełniającego wszelkie wymagane prawem normy jakości,
e) dbałość o efektywną organizację pracy i wykorzystanie bazy zabiegowej,
f) świadczenie usług medycznych ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i potrzeb pacjentów oraz przestrzeganie praw pacjenta,
g) działania promujące profilaktykę zdrowia i aktywizację.

§ 4. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu leczniczego

1. W ramach Podmiotu leczniczego działa zakład leczniczy (jednostka organizacyjna): KLINIKA KRAJEWSKI – ORŁOWICZA: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa.
2. Klinika Krajewski wpisana jest do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego pod nr Księgi 000000194673, oznaczenie Organu W-14, o identyfikatorze terytorialnym 1465058.
3. W zakładzie (jednostce organizacyjnej) zostały wyodrębnione następujące komórki organizacyjne:
Lp.1 Poradnia Chirurgii Ogólnej: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
Lp.2 Poradnia Dermatologiczna: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
Lp. 3 Poradnia Chirurgii Plastycznej: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
Lp.4 Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 1: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414
Warszawa,
Lp.5 Poradnia Ginekologiczna: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
Lp.6 Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 2: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
Lp.7 Poradnia Chirurgii Ogólnej: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
Lp.8 Poradnia Dermatologiczna: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
Lp.9 Poradnia Chirurgii Plastycznej: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
Lp.10 Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
Lp.11 Poradnia Chirurgii Naczyniowej: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
Lp.12 Poradnia Chirurgii Ogólnej: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.13 Poradnia Dermatologiczna: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.14 Poradnia Chirurgii Plastycznej: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.15 Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 1: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.16 Poradnia Ginekologiczna: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.17 Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 2: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp. 18 Poradnia Chirurgii Naczyniowej: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom,
Lp.19 Poradnia Chirurgii Naczyniowej: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok. U2, 00-414 Warszawa.
4. Kierownikiem Podmiotu leczniczego jest Dr n. med. Maciej Krajewski.

§ 5.
RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. Podmiot leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych.

2. Zakres świadczeń udzielanych przez Podmiot leczniczy obejmuje:

a) świadczenia specjalistycznej opieki zdrowotnej: dermatologii i wenerologii, chirurgii ogólnej, chirurgii naczyniowej, położnictwa i ginekologii,
a) medyczne świadczenia komercyjne z zakresu: dermatologii estetycznej, dermatochirurgii, ginekologii estetycznej, chirurgii plastycznej.

§ 6.
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych

1. Świadczenia zdrowotne są udzielane w ramach komórki organizacyjnej zlokalizowanej w zakładzie leczniczym: KLINIKA KRAJEWSKI – ORŁOWICZA: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok. U2, 00-414 Warszawa oraz w jednostkach organizacyjnych zakładu leczniczego:

a) KRAJEWSKI ORŁOWICZA: ul. Mieczysława Orłowicza 12 lok U2, 00-414 Warszawa,
b) Krajewski Bukowińska: ul. Bukowińska 22A lok. 3U, 02-703 Warszawa,
c) Krajewski Radom: ul. Jurija Gagarina 1, 26-600 Radom.

2. Wszystkie pomieszczenia Kliniki odpowiadają wymaganiom odpowiednim do rodzaju wykonywanej działalności leczniczej oraz zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych, określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 22 ust. 3 Ustawy.

§ 7.
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu

I. Przebieg procesu udzielania świadczeń

1. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym uregulowany jest wymogami Ustawy o działalności leczniczej, Regulaminu organizacyjnego, umów cywilnoprawnych zawartych z innymi ubezpieczycielami oraz umów cywilnoprawnych zawartych z innymi podmiotami świadczącymi jako podwykonawcy usługi na rzecz Podmiotu leczniczego.
2. Wszystkie świadczenia realizowane w Podmiocie leczniczym, winny być wykonywane z należytą starannością, w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowym i sanitarnym.
3. Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne udzielane w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie, z zapewnieniem właściwej dostępności tych świadczeń w sposób gwarantujący pacjentom najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez osoby, które posiadają wymagane przepisami prawa kwalifikacje do ich wykonywania, potwierdzone stosownymi dyplomami, certyfikatami lub zaświadczeniami.
5. Osoby wykonujące zawód medyczny w Podmiocie leczniczym udzielają świadczeń zdrowotnych w sposób odpowiadający wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz kierując się zasadami etyki zawodowej.
6. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych wyłącznie w godzinach pracy miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 16:00.
7. Przy rejestracji pacjent winien okazać dokument tożsamości potwierdzający jego tożsamość.
8. Rejestracja odbywa się w godzinach pracy podmiotu, osobiście (bądź przez członków rodziny lub osoby trzecie) jak również telefonicznie oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej:

a) KRAJEWKI ORŁOWICZA – telefon: +48 22 690 00 80, e-mail: recepcja.warszawa@klinikakrajewski.pl;
b) Krajewski Bukowińska – telefon: +48 22 898 34 51, +48 884 678 678, e-mail: recepcja.warszawa@klinikakrajewski.pl;
c) Krajewski Radom – telefon: +48 48 360 44 56, +48 884 886 600, e-mail: recepcja.radom@klinikakrajewski.pl.

9. Proces udzielania świadczeń rozpoczyna się w punkcie rejestracji, gdzie pacjenci zgłaszają się w celu ustalenia terminu udzielenia świadczenia. Rejestracja pacjentów odbywa się w sposób określony w obowiązujących przepisach prawa, w szczególności osobiście, za pośrednictwem pełnomocnika bądź telefonicznie.
10. Każdy pacjent informowany jest o terminie i miejscu planowanego świadczenia, a w przypadku osobistej rejestracji informację o planowanym świadczeniu otrzymuje w formie telefonicznej, wiadomości SMS lub na piśmie.
11. W punkcie rejestracji, poza możliwością ustalenia daty świadczenia, pacjent może uzyskać informacje na temat świadczeń dostępnych w placówce, czasu oczekiwania, form i terminów zapisu, wymaganych dokumentów i skierowań potrzebnych do przyjęcia, wyników badań niezbędnych podczas wizyty, miejsca wykonania zleconych przez lekarza badań diagnostycznych, zasad udostępniania dokumentacji medycznej oraz organizacji pracy placówki.
12. Podczas rejestracji pacjent jest również zobowiązany do wypełnienia oświadczenia dot. Przetwarzania danych osobowych, zgodnie z obowiązującą ustawą RODO oraz oświadczenia o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach zdrowotnych ze wskazaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej oraz danych umożliwiających kontakt z tą osobą, albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia.
13. Klinika Krajewski zastrzega sobie możliwość do ponownej weryfikacji dokumentu tożsamości pacjenta bezpośrednio przed umówiona wizytą lub zabiegiem.
14. W celu potwierdzenia tożsamości pacjenta w Klinice mogą posłużyć dokumenty: a) Dowód osobisty, b) Paszport, c) Karta pobytu, d) Legitymacja szkolna lub studencka.
15. Pacjent zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości na życzenie personelu administracyjnego Kliniki. Odmowa może skutkować nieudzieleniem świadczeń.
16. Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Klinice zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem.
17. Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu, warunkiem wykonania przez Podmiot leczniczy usługi jest wyrażenie przez pacjenta pisemnej zgody na zabieg na formularzu stosowanym przez Podmiot leczniczy.
18. W sytuacji, gdy Pacjent przechodzi terapię składającą się z serii zabiegów i zachodzi zmiana w sposobie przeprowadzania zabiegów, pojawi się dodatkowe ryzyko lub zmienią się inne okoliczności zabiegów, warunkiem wykonania przez Podmiot leczniczy kolejnych zabiegów jest wyrażenie przez pacjenta pisemnej zgody na zabieg na formularzu stosowanym przez Podmiot leczniczy.
19. Zgodę na zabieg może wyrazić pacjent pełnoletni, posiadający pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
20. W przypadku pacjentów niepełnoletnich podczas każdej wizyty wymagana jest obecność przedstawiciela ustawowego/rodzica.
21. W przypadku pacjentów, którzy nie ukończyli 16 roku życia – formularz zgody na zabieg powinien zostać podpisany przez przedstawiciela ustawowego/rodzica małoletniego pacjenta. W uzasadnionych przypadkach przewidzianych prawem może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.
22. W przypadku pacjentów, którzy ukończyli 16 rok życia – formularz zgody na zabieg powinien zostać podpisany zarówno przez małoletniego pacjenta jak i jego przedstawiciela ustawowego/rodzica. W uzasadnionych przypadkach przewidzianych prawem może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.
23. Każdy pacjent korzystający ze świadczeń opieki zdrowotnej w Klinice zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie w przedmiocie upoważnienia określonej osoby do uzyskiwania informacji o stanie swojego zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych oraz do wglądu w dokumentację medyczną lub o braku takiego upoważnienia.
24. Pacjenci zobowiązani są do zgłaszania się w punkcie rejestracji w ustalonym terminie. Ze względów organizacyjnych niezbędne jest zachowanie punktualności zgłoszeń.
25. W przypadku gdy pacjent nie może stawić się w ustalonym terminie lub gdy zrezygnował ze świadczenia opieki zdrowotnej, obowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym Klinikę w każdy dostępny sposób.
26. W razie wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają jego dotrzymanie, pacjent jest informowany telefonicznie lub w inny dostępny sposób o zmianie tego terminu.
27. Świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności, w dniach i godzinach ich udzielania przez Klinikę.
28. W trakcie realizacji świadczenia pacjent ma prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia i rokowaniu.
29. Pacjent ma prawo do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub odmowy takiej zgody po uzyskaniu odpowiedniej informacji. W przypadku zastosowania metody leczenia lub diagnostyki stwarzających podwyższone ryzyko dla pacjenta, zgodę wyraża się w formie pisemnej.
30. Pacjent ma prawo do poszanowania intymności i godności w takcie realizacji świadczeń opieki zdrowotnej – osoba udzielająca ma obowiązek postępować w sposób zapewniający poszanowanie tego prawa.
31. Klinika zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi w następujących przypadkach:

a) Gdy pacjent nie wyraził zgody na wykonanie usługi lub zgoda nie została udzielona w sposób prawidłowy, tj. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
b) Jeżeli stan pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie personelu Kliniki wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywaną usługą lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie usługi,
c) Jeżeli pacjent nie zastosował się do zaleceń personelu Kliniki co do konieczności przygotowania się w określony sposób do usługi, w tym w szczególności wykonania niezbędnych badań oraz przedłożenia ich w Klinice we wskazanym terminie,
d) Jeżeli w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się do wykonania danej usługi, w tym w szczególności z uwagi na przedstawione przez pacjenta wyniki badań, a także z innych względów o charakterze medycznym lub zdrowotnym,
e) Jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania usługi, w tym w szczególności odmówi udzielenia informacji lub nie udzieli niezbędnych informacji koniecznych do prawidłowego wykonania usługi przez Klinikę, bądź nie wypełni wszystkich stosowanych i wymaganych formularzy w Klinice,
f) Jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na wykonywanie dokumentacji zdjęciowej stanowiącej element dokumentacji medycznej Kliniki,
g) Pacjent nie dokona płatności za usługę w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.

32. Lekarz poradni specjalistycznej w trakcie porady lekarskiej w szczególności:

a) przeprowadza wywiad oraz badanie przedmiotowe,
b) określa rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu,
c) ustala plan leczenia,
d) w razie potrzeby wystawia skierowania, recepty lub zlecenia na wyroby medyczne, zaświadczenia o stanie zdrowia,
e) wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi.

II. Organizacja procesu udzielania świadczeń

1. Klinika Krajewski udziela świadczeń zdrowotnych odpłatnie.
2. Świadczenia zdrowotne odpłatne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z pacjentem poprzez zakup konkretnej usługi.
3. Pacjent przed rozpoczęciem udzielania świadczenia zapoznaje się z ceną świadczenia obowiązującą w Klinice Krajewski. Aktualny cennik dostępny jest w Recepcji oraz na stronie wwwwww.klinikakrajewski.pl w zakładce „Cennik”.
4. Pacjent reguluje należność za usługę przed jej rozpoczęciem.
5. Zapłata za świadczenia zdrowotne może być dokonana wpłatą gotówkową lub kartą płatniczą za pokwitowaniem oraz przelewem bankowym.
6. Każda indywidualna wpłata pacjenta musi zostać wprowadzona przez pracownika Recepcji do kasy fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon fiskalny.
7. Na życzenie pacjenta, zamiast paragonu fiskalnego wystawiana jest faktura VAT.
8. Pacjent ustala z pracownikiem Recepcji termin realizacji świadczeń, dokonując wyboru spośród terminów zaproponowanych przez pracownika Recepcji.
9. W przypadku braku możliwości zgłoszenia się w ustalonym terminie pacjent zobowiązany jest do poinformowania Kliniki nie później niż 7 dni przed ustalonym terminem realizacji usługi. Wówczas istnieje możliwość zmiany planowanego terminu świadczenia na inny zaproponowany przez Klinikę. W przeciwnym razie zarezerwowany przez pacjenta termin ulega wykreśleniu.
10. Jeżeli pacjent nie skorzysta z zakupionych wcześniej usług w jednym z zaproponowanych terminów ani nie poinformuje o swojej nieobecności we wskazanym w ust. 2 terminie, dokonana wpłata nie podlega zwrotowi.
11. W przypadku braku możliwości odbycia przez pacjenta świadczenia w ustalonym terminie z uwagi na stan zdrowia uniemożliwiający skorzystanie z wykupionej wcześniej usługi, dokonana wpłata za niewykorzystane świadczenia jest każdorazowo zwracana, po przedłożeniu pisemnego zaświadczenia od lekarza wskazującego okoliczności uniemożliwiające realizację usługi.

§ 8.
Organizacja i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych przedsiębiorstwa podmiotu oraz warunki współdziałania tych jednostek lub komórek dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania podmiotu

Na strukturę organizacyjną Podmiotu leczniczego, zawartą w treści § 4. składają się następujące jednostki i komórki organizacyjne:
1- Poradnia Chirurgii Ogólnej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna,
2- Poradnia Dermatologiczna: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Dermatologia i Wenerologia,
3- Poradnia Chirurgii Plastycznej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Plastyczna,
4- Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 1: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna, Dermatologia i Wenerologia, Chirurgia Plastyczna,
5- Poradnia Ginekologiczna: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Położnictwo i Ginekologia,
6- Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 2: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Położnictwo i Ginekologia,
7- Poradnia Chirurgii Ogólnej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna,
8- Poradnia Dermatologiczna: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Dermatologia i Wenerologia,
9- Poradnia Chirurgii Plastycznej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Plastyczna,
10- Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna, Dermatologia i Wenerologia, Chirurgia Plastyczna,
11- Poradnia Chirurgii Naczyniowej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Naczyniowa,
12- Poradnia Chirurgii Ogólnej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna,
13- Poradnia Dermatologiczna: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Dermatologia i Wenerologia,
14- Poradnia Chirurgii Plastycznej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Plastyczna,
15- Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 1: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Ogólna, Dermatologia i Wenerologia, Chirurgia Plastyczna,
16- Poradnia Ginekologiczna: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Położnictwo i Ginekologia,
17- Gabinet Diagnostyczno-Zabiegowy nr 2: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Położnictwo i Ginekologia,
18- Poradnia Chirurgii Naczyniowej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Naczyniowa,
19- Poradnia Chirurgii Naczyniowej: Leczenie ambulatoryjne specjalistyczne: Chirurgia Naczyniowa.

§ 9.
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstw Podmiotu leczniczego

Do zadań Personelu Kliniki należy:

I. Do zadań Kierownika Kliniki należy:
1. kierowanie działalnością Kliniki jako Kierownik Podmiotu leczniczego, w rozumieniu przepisów Ustawy;
2. prowadzenie spraw oraz reprezentowanie podmiotu leczniczego na zewnątrz.
3. Kierownikowi Kliniki przysługują wszystkie obowiązki i uprawnienia, jakie na Podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
4. Celem wsparcia działań zarządczych w podmiocie leczniczym Kierownik Kliniki może powoływać:

1) Dyrektora ds. Medycznych,
2) Dyrektora Zarządzającego,
3) Dyrektora Finansowego,
4) Dyrektora ds. Organizacyjno-Prawnych,
5) Dyrektora ds. Marketingu.

5. Osoby pełniące funkcje, o których mowa w ust. 4 podlegają wyłącznie Kierownikowi Kliniki.
6. Personel Kliniki podlega nadzorowi poszczególnych osób Dyrekcji Kliniki, o których mowa w ust. 4, w zakresie ich właściwości funkcjonalnej.
7. W przypadku nieobsadzenia stanowisk, o których mowa w § 9 ust. 4, Kierownik Kliniki realizuje przewidziane dla poszczególnych osób Dyrekcji Kliniki zadania samodzielnie lub za pośrednictwem upoważnionej osoby.

II. Do zadań Pracowników recepcji należy:

1. organizacja bieżącej pracy w punkcie rejestracji,
2. organizacja oraz nadzór nad prawidłowością obsługi pacjentów w punkcie rejestracji,
3. dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
4. dbałość o należyte użytkowanie i stan techniczny sprzętu znajdującego się punktach rejestracji i będącego własnością Kliniki;
5. dbałość o prawidłowe i terminowe rozliczanie zrealizowanych świadczeń pobieranie opłat;
6. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika Kliniki.

III. Do zadań Dyrektora ds. medycznych należy: sprawowanie merytorycznego nadzoru i kontroli nad jakością procesu udzielania i dokumentowania świadczeń zdrowotnych oraz jego zgodności z zasadami sztuki medycznej.

IV. Do zadań poradni należy w szczególności: realizowanie kompleksowej opieki lekarskiej danej specjalności, badanie, diagnozowanie, leczenie oraz profilaktyka chorób, orzekanie o stanie zdrowia, a w razie potrzeby kierowanie na badania, leczenie specjalistyczne.

V. Poszczególne jednostki i komórki organizacyjne Kliniki oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych jednostek i komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego, efektywnego i zgodnego z prawem funkcjonowania podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym i administracyjno-gospodarczym.

VI. Za prawidłowe współdziałanie odpowiada Dyrektor Zarządzający oraz Kierownicy poszczególnych jednostek i komórek organizacyjnych.

VII. Gospodarka finansowa, rachunkowość oraz obsługa kadrowa Kliniki są prowadzone na zasadach obowiązujących Spółkę.

§ 10.
Zasady udostępniania dokumentacji medycznej
oraz wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej

 

1. Klinika prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

2. Dokumentacja medyczna udostępniana jest na pisemny wniosek:

a) pacjentowi, którego ta dokumentacja dotyczy, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta, za okazaniem dowodu tożsamości;
b) podmiotom uprawnionym na podstawie obowiązujących przepisów, w szczególności:
• podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
• organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
• podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
c) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
d) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
e) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
f) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
g) zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
h) lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
i) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, w zakresie prowadzonego postępowania;
j) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed Wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych;
k) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 i Nr 174, poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.

3. Dokumentacja medyczna może być udostępniona także szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych, bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy.

4. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 winno wyraźnie (literalnie) wskazywać, że dotyczy dostępu do dokumentacji medycznej danego pacjenta.

5. Po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.

6. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

1) do wglądu w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć,
2) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku,
3) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta,
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej,
5) na informatycznym nośniku danych.

7. 2) W sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach dokumentacja może być wydana w oryginale z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu i za pokwitowaniem, jeżeli uprawniony organ lub podmiot (w tym pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona do wglądu w dokumentację) żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.

8. Udostępnianie dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej następuje przez:

a) przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną dokumentacją,
b) dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji,
c) przekazanie papierowych wydruków – na żądanie uprawnionych podmiotów lub organów.

9. W przypadku gdy dokumentacja prowadzona w postaci elektronicznej i jest udostępniana w postaci papierowych wydruków, osoba upoważniona przez podmiot potwierdza ich zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej i opatruje swoim podpisem i pieczątką, wraz z podaniem daty.

10. Dokumentacja udostępniana jest pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie upoważnionej przez pacjenta na pisemny wniosek.

11. Decyzję o udostępnieniu dokumentacji medycznej może podjąć Kierownik komórki organizacyjnej, Kierownik medyczny, Kierownik recepcji, Dyrekcja Kliniki, Lekarz prowadzący.

12. W przypadku gdy udostępnienie dokumentacji nie jest możliwe odmowa wraz z podaniem przyczyny wymaga zachowania formy pisemnej.

13. W przypadku wydania dokumentacji medycznej w oryginale konieczne jest pozostawienie jej kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

14. Klinika udostępnia dokumentację bez zbędnej zwłoki.

15. Za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej na elektronicznym nośniku danych, Klinika nie pobiera od Pacjenta żadnych opłat.

16. Dokumentacja może zostać wydana wyłącznie na podstawie decyzji osoby uprawnionej i po potwierdzeniu tożsamość osoby odbierającej dokumentację z danymi wnioskodawcy.

17. Wnioskodawca potwierdza osobisty odbiór dokumentacji własnoręcznym podpisem na Karcie wydania dokumentacji.

18. Na wniosek osoby uprawnionej dokumentacja może zostać przesłana pocztową przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru. W takim przypadku na formularzu wydania dokumentacji należy odnotować nr nadawczy i załączyć potwierdzenie nadania oraz zwrotne potwierdzenie odbioru.

§ 11.
Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą

1. Klinika oraz osoby świadczące w jej imieniu usługi lecznicze, mogą udzielać innym podmiotom wykonującym działalność leczniczą informacji związanych z pacjentem w przypadku, gdy:

a) pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy wyraża zgodę na ujawnienie tajemnicy;
b) zachowanie tajemnicy może stanowić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia pacjenta lub innych osób;
c) zachodzi potrzeba przekazania niezbędnych informacji o pacjencie, związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych innym osobom wykonującym zawód medyczny, uczestniczącym w udzielaniu tych świadczeń;
d) obowiązujące przepisy prawa tak stanowią.

2. Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie przekazywania dokumentacji medycznej oraz informacji o stanie zdrowia pacjentów odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności praw pacjenta.

§ 12.
Przepisy porządkowe

1. Każdy Pacjent korzystający z usług Kliniki zobowiązany jest do przestrzegania zapisów wynikających z niniejszego Regulaminu, z uwzględnieniem późniejszych zmian jego treści, które nastąpiły po dniu złożenia oświadczenia.
2. Każdorazowo aktualny i ujednolicony tekst Regulaminu, obejmujący jego wszelkie dotychczasowe zmiany jego treści, dostępny jest na stronie www.klinikakrajewski.pl oraz w Recepcji.
3. Każdy pacjent korzystający z usług Kliniki zobowiązany jest do przestrzegania zasad porządkowych obowiązujących w Klinice, a niewynikających bezpośrednio z treści Regulaminu, w szczególności umieszczonych na tablicach informacyjnych, na drzwiach wejściowych, w Recepcji, przekazywanych ustnie przez pracowników Kliniki.
4. Na terenie Kliniki istnieje bezwzględny zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych oraz zażywania środków odurzających.
5. Pacjenci przebywający na terenie Kliniki zobowiązani są do poszanowania mienia będącego własnością Kliniki oraz należącego do innych pacjentów, jak również do zachowania czystości w pomieszczeniach z których korzystają.
6. Za zniszczenia i kradzieże mienia, o którym mowa w ust. 1 pacjenci ponoszą odpowiedzialność na zasadach ogólnych.
7. Pacjenci obowiązani są przestrzegać norm społecznego zachowania, poszanowania godności i prywatności innych pacjentów oraz personelu Kliniki.
8. Pacjenci winni odnosić się kulturalnie i życzliwie do innych pacjentów i personelu Kliniki.
9. Pacjenci Kliniki nie mogą:

a) samowolnie korzystać ze sprzętów i aparatury służących do realizacji świadczeń,
b) samodzielnie uruchamiać i wyłączać aparatury medycznej,
c) wchodzić do pomieszczeń, w których realizowane są świadczenia bez zgody personelu Kliniki,
d) zakłócać realizacji świadczeń opieki zdrowotnej.

10. Odzież wierzchnią pacjenci pozostawiają w szafie ogólnodostępnej Kliniki.
11. W przypadku konieczności przebrania się Pacjenta do zabiegu, odzież wierzchnią Pacjent zostawia we wskazanym w gabinecie miejscu.
12. Pacjenci zgłaszają się na zabiegi bez biżuterii, zegarków, telefonów komórkowych. Pacjenci w czasie zabiegu zostawiają rzeczy osobiste we wskazanym w gabinecie miejscu.
13. Klinika nie odpowiada za rzeczy będące własnością pacjentów pozostawione w szafie ogólnodostępnej Kliniki. Zaleca się pozostawienie wartościowych rzeczy w domu.
14. Personel kliniki zobowiązany jest do:

a) noszenia odzieży ochronnej o ustalonej kolorystyce,
b) noszenia w widocznym miejscu identyfikatora z imieniem i nazwiskiem,
c) przestrzegania kolejności przyjęć pacjentów,
d) kulturalnego, życzliwego i powściągliwego zachowania wobec pacjentów oraz pozostałych osób personelu.

§ 13.
Tryb składania skargi wniosków

1. Pacjenci mogą składać skargi i wnioski dotyczące działalności Kliniki do Zarządu Kliniki, w szczególności do Dyrektora Zarządzającego oraz ds. Medycznych.
2. Skargi i wnioski można składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:

a) KRAJEWKI ORŁOWICZA: e-mail: recepcja.warszawa@klinikakrajewski.pl;
b) Krajewski Bukowińska: e-mail: recepcja.warszawa@klinikakrajewski.pl;
c) Krajewski Radom: e-mail: recepcja.radom@klinikakrajewski.pl.

3. Skargi rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.

§ 14.
Informacje na temat przetwarzania danych osobowych w podmiocie leczniczym

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Klinika Krajewski Spółka jawna z siedzibą w Warszawie. Adres: 00-414 Warszawa, ul. M. Orłowicza 12 lok. U2, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 5213746683 oraz REGON 365366681000, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 000063591, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego (W-14) za numerem księgi rejestrowej.000000194673 („Administrator”).
2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Inspektor Ochrony Danych odpowiada za wszystkie sprawy związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora. Jeżeli ma Pan/Pani pytania dotyczące sposobu lub zakresu przetwarzania Pana/Pani danych osobowych w ramach działalności Administratora, albo przysługujących Panu/Pani z związku z tym Praw, może się Pan/Pani skontaktować z Inspektorem listownie na adres Warszawa 00-414, ul. M. Orłowicza 12 lok. U2lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: rodo@klinikakrajewski.pl.
3. Administrator przetwarza Pana/Pani dane osobowe w następujących celach:

a) Rezerwacji terminu udzielenia świadczenia zdrowotnego (art. 6 ust.1 lit. b) RODO), co dotyczy podstawowych danych identyfikacyjnych (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu). Ww. dane są przechowywane przez Administratora do czasu udzielenia świadczenia, a jeśli do udzielenia świadczenia nie dojdzie, przez okres do 3 miesięcy od planowanego dnia udzielenia świadczenia.
b) Zawarcia i wykonania umowy o udzielenie świadczenia zdrowotnego (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. h )RODO), co dotyczy danych zwykłych (imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, oznaczenie płci, rodzaj, seria oraz numer dokumentu tożsamości, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, dane, w tym imię, nazwisko, numer telefonu, adres zamieszkania osób najbliższych, imię i nazwisko oraz adres zamieszkania przedstawiciela ustawowego) oraz wrażliwych (dane o stanie zdrowia, genetyczne; Administrator może także przetwarzać dane ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne, ujawniające przekonania religijne, dotyczące miejsca pracy czy dane o stanie rodzinnym) . Ww. dane są przechowywane przez okres archiwizacji dokumentacji medycznej wskazany w art. 29 ustawy z 6 listopada 2008 r. o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. zasadniczo przez 20 lat.
c) Realizacji praw przysługujących Pacjentowi (art. 6 ust.1 lit. c) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. c) oraz lit. h) RODO), co dotyczy informacji o stanie zdrowia oraz prowadzenia, archiwizowania i udostępniania dokumentacji medycznej. Ww. dane są przechowywane przez okres archiwizacji dokumentacji medycznej wskazany w art. 29 Ustawy z 6 listopada 2008 r., o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj. zasadniczo przez 20 lat.
d) Poza wyżej wymienionymi celami Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) m.in. wynikających z przepisów prawa podatkowego, oraz uzasadnionych interesów Administratora (art.6 ust 1 lit f RODO ), w tym m.in. (I) przekazania danych do operatora płatności w związku ze świadczeniem na rzecz Administratora usługi udostępniania infrastruktury do obsługi płatności przez Internet, obsługą i rozliczaniem płatności dokonywanych przez Pacjentów przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych, weryfikacji należytego wykonania umów zawartych z Administratorem, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami, (II) dokonywania analizy jakości świadczonych przez Administratora usług poprzez kierowanie ankiet z prośbą o informacje, (III) ustalania, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami.

4. Administrator zachowuje Pani/Pana dane osobowe w poufności i zabezpiecza je przed niepowołanym dostępem osób trzecich na zasadach określonych w obowiązujących przepisach:
5. Pana /Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego) ani do organizacji międzynarodowej:
6. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
7. Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych są pracownicy i współpracownicy Administratora, czyli osoby z którymi Administrator współpracuje dla potrzeb realizacji obowiązków zawodowych, zewnętrzni dostawcy usług, czyli podmioty, z których usług korzysta Administrator przy przetwarzaniu Pana/Pani danych osobowych np. dostawcy usług telefonicznych lub płatniczych, a także inni niezależni odbiorcy, podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, instytucje uprawnione do kontroli działalności Administratora lub podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów.

8. Przysługują Panu/Pani następujące prawa:

a) Dostępu do dotyczących Pana/Pani danych osobowych, ich sprostowania (poprawienia), uzupełnienia, jeżeli są niekompletne, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz otrzymania ich kopii;
b) Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
c) Wniesienia do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych skargi na Administratora, jeżeli uważa Pan/Pani, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa;
d) W przypadku, gdy przetwarzanie danych następuje na podstawie Pana/Pani zgody, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych (cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed cofnięciem).

9. Udostępnienie przez Pana /Panią danych w zakresie wskazanym w punkcie 3 a) oraz b) powyżej jest niezbędne celem zawarcia z Panem/Panią umowy o udzielenie świadczenia zdrowotnego oraz jej wykonywania, a w pozostałym zakresie podstawę przetwarzania ww. danych stanowi przepis prawa.

§ 15.
Postanowienia końcowe

1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2023 roku.
2. Zmiany do niniejszego Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
3. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że wprowadzone zmiany nie będą miały wpływu na prawa pacjentów nabyte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.