Leczenie bruksizmu botoksem

leczenie bruksizmu botoksem

Twarz

Bruksizm to samoczynna, mimowolna aktywność mięśni żwaczy. Inaczej nazywana jest zgrzytaniem i zaciskaniem zębów podczas snu. Tego zjawiska nie da się kontrolować i w przyszłości może mieć negatywny wpływ na zdrowie lub wygląd pacjenta. Nieleczony bruksizm powoduje ścieranie się szkliwa, uszkodzenia dziąseł, odkrywanie korzeni i złamania zębów, a nawet stany zapalne lub zmiany zwyrodnieniowe stawów skroniowo-żuchwowych. Oprócz uszkodzeń bruksizm wpływa również na samopoczucie: pojawiają się migreny, napięcia karku, bóle głowy i pleców, zaburzenia równowagi oraz problemy ze słuchem.

Wciąż nie wiadomo, jakie są dokładnie przyczyny tego zjawiska. Szacuje się, że na pojawienie się bruksizmu wpływa nadmierny stres. To schorzenie, które może dotknąć każdego, bez względu na wiek, stan zdrowia lub płeć.

Botoks w medycynie estetycznej

Botoks zmniejsza napięcie mięśniowe, rozluźnia je oraz zapobiega ich nadreakcji. Botoks w medycynie estetycznej ma wiele zastosowań. Pozwala między innymi na wygładzenie zmarszczek, ale wykorzystywany jest też w leczeniu nadpotliwości. Coraz częściej pacjenci decydują się również na leczenie bruksizmu botoksem.

Jak wyleczyć bruksizm botoksem?

Leczenie bruksizmu botoksem polega na zaaplikowaniu odpowiedniej ilości preparatu, czyli toksyny botulinowej w mięsień żwacza. Działanie botoksu powoduje czasowe zablokowanie przepływu impulsu nerwowego. Już w kilka dni po zabiegu znika objaw ścisku oraz zgrzytania zębów, ustępują też dolegliwości towarzyszące zgrzytaniu i zaciskaniu zębów, np. bóle głowy, szyi i pleców. Z czasem można zaobserwować też korzystne zmiany rysów twarzy.

Leczenie bruksizmu botoksem to bezpieczny i małoinwazyjny zabieg, który nie powoduje większego dyskomfortu u pacjenta. W większości przypadków można wykonać go nawet bez znieczulenia. Sama procedura trwa ok. 15 minut i nie wymaga od pacjenta rekonwalescencji. Bezpośrednio po jego przeprowadzeniu można wrócić do codziennych czynności.