Leczenie Trądziku

O PROBLEMIE:

Trądzik jest niezakaźną chorobą skóry. Występuje u około 85 % społeczeństwa. Choć trądzik kojarzy się głównie z okresem dojrzewania, to wiele osób zmaga się z nim również w dorosłym życiu. To przewlekła choroba skóry, w której występuje łojotok, pojawiają się zaskórniki, zmiany grudkowo-krostkowe, a nawet cysty ropne. Najczęściej trądzik występuje na twarzy, ramionach i plecach. Pamiętajmy, że zlekceważony i nieleczony może doprowadzić do powstania trwałych zmian, takich jak przebarwienia oraz blizny. U części pacjentów spotyka się dodatkowo zmiany grzybicze, oraz towarzyszący nasilony rumień. Na podłożu zmian rumieniowych po latach zaniedbań dochodzi do rozwinięcia objawów trądziku różowatego. W przypadku towarzyszących objawów drożdżakowych (grzybiczych), trądzik współistnieje z łojotokowym zapaleniem skóry. Problemy ze zmianami skórnymi są często przyczyną poważnych kompleksów i obniżenia pewności siebie. Często samodzielne próby zwalczania problemu paradoksalnie przyczyniają się do jego pogłębienia. Zaskórników i pryszczy nie wolno wyciskać, ponieważ może to przyczynić się do rozwoju zakażenia oraz do powstania szpecących blizn. Tylko leczenie pod kontrolą lekarza dermatologa może przynieść pozytywne rezultaty. Nie warto więc zwlekać z wizytą, ponieważ cały proces wymaga czasu.  Lekarz dermatolog pomoże także w doborze odpowiednich kosmetyków do codziennej pielęgnacji.

METODY:

Trądzik wymaga specjalistycznego podejścia, wielotorowej, ale także zindywidualizowanej terapii. Istotą dobrego leczenia trądziku jest szybkie zredukowanie wszelkich zmian zapalnych, naprawa funkcjonowania gruczołów łojowych oraz całej struktury skóry. W przypadku trądziku różowatego niezbędne jest usunięcie rumienia. Ze względu na znaczne ryzyko powstawania szpecących, trwałych blizn i to niezależnie od nasilenia zmian zapalnych, leczenie powinno być intensywne, uwzględniające wszystkie przyczyny i współistniejące defekty skóry. Lata doświadczeń klinicznych i estetycznych, zespół wyjątkowych specjalistów w Klinika Krajewski, czerpanie również z wiedzy uzyskanej na międzynarodowych kongresach i szkoleniach, pozwoliło nam stworzyć unikalne metody łączenia terapii farmakologicznych z zabiegami różnego typu, w tym zabiegami laserowymi. Osiągamy w tej dziedzinie spektakularne rezultaty. Urządzenia laserowe emitują wiązki światła o określonej długości, które są selektywnie absorbowane przez odpowiednią cząstkę  struktury skóry. Podczas usuwania problemów naczyniowych chromoforem dla wiązki jest hemoglobina. Przy zabiegach laserowych, które naprawiają struktury skóry, celem jest woda, dzięki czemu wiązka laserowa w zależności od długości jest w stanie penetrować na odpowiedniej głębokości.

Dzięki mnogości rozwiązań dostępnych w naszej klinice, jesteśmy w stanie dopasować terapię do każdego problemu.

ILOŚĆ I CZAS ZABIEGÓW:

Dobierana indywidualnie.

PRZYGOTOWANIE DO ZABIEGU / LECZENIA:

Aby odpowiednio zaplanować terapię wymagana jest wizyta u specjalisty lekarza dermatologa. Najlepiej na wizytę stawić się bez makijażu i ograniczyć w dniu wizyty intensywne zabiegi pielęgnacyjne, aby lekarz mógł ocenić stan skóry w jej jak najbardziej naturalnej formie. Należy również przygotować listę przyjmowanych leków i ziół, aby ograniczyć ryzyko powikłań. Jeśli pacjent posiada aktualne wyniki badań krwi, bardzo prosimy o wzięcie ich ze sobą na wizytę. Wraz z decyzją o podjęciu leczenia zalecamy zaniechać ekspozycji na promienie słoneczne (opalanie).

PRZECIWSKAZANIA:

Zostaną omówione podczas konsultacji

PRZEBIEG ZABIEGU / LECZENIA:

Indywidualny plan leczenia obejmuje zazwyczaj leczenie farmakologiczne i odpowiednio dopasowane zabiegi. Przy przyjmowaniu leków należy stosować się do zaleceń lekarza prowadzącego i zgłaszać ewentualne problemy towarzyszące terapii. W kwestii zabiegów, w zależności od dobranej metody, można dopytać lekarza i poczytać na podstronach konkretnych technologii. Zespół Kliniki Krajewski służy Państwu wsparciem przez cały okres leczenia.

ZALECENIA PO ZABIEGU / LECZENIU:

Według wskazówek lekarza prowadzącego.

EFEKTY:

Ważne jest aby przestrzegać wszelkich zaleceń lekarza prowadzącego i personelu pomocniczego, by uzyskać jak najszybsze i optymalne efekty, bez ryzyka powikłań. Rezultatem terapii jest pozbawiona zmian trądzikowych skóra. Dla pełni sukcesu możemy również przeprowadzić doskonałą terapię redukującą blizny powstałe przed okresem leczenia i które nie zniknęły w samym procesie leczenia, gdyż wymagają znacznie zintensyfikowanych zabiegów. O kolejnych krokach warto porozmawiać z lekarzem prowadzącym.

WSKAZANIA:

• teleangiektazje,
  • każda postać trądziku,
  • rumień,
  • rumieniec policzków,
  • zaburzenia pigmentacji skóry,
  • rozszerzone pory,
  • trwała redukcja owłosienia na twarzy i ciele.

PRZECIWWSKAZANIA:

• ciąża,
  • intensywna opalenizna,
  • stosowanie samoopalaczy lub kremów z retinolem,
  • przyjmowanie pochodnych witaminy A,
  • zażywanie aspiryny lub leków i ziół fotouczulających,
  • bielactwo,
  • infekcje bakteryjne i wirusowe skóry,
  • skłonności do bliznowacenia,
  • nowotwory.

Zapisz się na wizytę już dziś!