Leczenie migreny botoksem

leczenie-migreny-botoksem

Ciało

Leczenie migreny – zabiegi botoksem

Migrena to przypadłość mocno utrudniająca codzienne funkcjonowanie i dość trudna do zdiagnozowania. Ataki pojawiają się znienacka i na ogół uniemożliwiają wykonywanie czynności zawodowych czy obowiązków domowych. Bóle głowy podczas migreny są uważane za jedne z najmocniejszych i często towarzyszą im również nudności. Chory może być w zasadzie wyłączony z funkcjonowania danego dnia, przy czym warto dodać, że nawet niewielki wysiłek fizyczny może nasilać bóle.

W przypadku pojawienia się dolegliwości zalecany jest wypoczynek. Można też stosować środki przeciwbólowe, ale jest to rozwiązanie doraźne. Profilaktycznie stosuje się niekiedy również środki farmakologiczne, takie jak: propranolol, kwas walproinowy lub trójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne. W przypadku migreny, tradycyjne leczenie często nie kończy się sukcesem. Stąd popularność alternatywnych metod leczenia migreny. Jako sposób na migrenę stosowana jest np. akupunktura czy biofeedback.

Coraz popularniejszą metodą terapeutyczną jest leczenie migreny toksyną botulinową. Jak wygląda leczenie migreny botoksem? Zabieg polega na punktowej aplikacji botoksu w skórę głowy, co rozluźnia mięśnie i zmniejsza ucisk na nerwy, które są odpowiedzialne za napady migrenowe. Taki rodzaj terapii przynosi dobre efekty przy leczeniu migreny przewlekłej.

Botoks na migrenę jest podawany w ściśle określonych i zaleconych odstępach czasowych, ale już 1. Zabieg może dać znaczącą poprawę.

Leczenie migreny botoksem przynosi wyjątkowo dobre efekty i w zasadzie nie ma skutków ubocznych. Terapia charakteryzuje się skutecznością na poziomie 70-80% i w wielu przypadkach eliminuje występowanie epizodów bólowych przez bardzo długi czas. Kiedy botoks ulegnie degradacji, można przeprowadzić kolejną iniekcję i zapomnieć o bólach migrenowych.